onsdag den 10. april 2013





Status på min biotop




Status lige p.t er at, jeg er på udkig efter en ny biotop, da livet i bækken ikke er eksisterende p.g.a forurening. Det fandt jeg ud af sidste år og har derfor besluttet af finde et nyt sted. 


Refleksioner over VNT aktiviteter i Praktik 2


Jeg har i min didaktiske opgave brugt VNT faget som udgangspunkt, med et "bladeforløb". I min praktik 2 var jeg i en vuggestue og med udgangspunkt i denne aldersgruppe tilrettelagte jeg forløbet.






Vi var en lille gruppe, der var ude for at samle blade på en skovstie, de blev lagt til tørre og lagt i plastlommer, der blev klipset sammen og hængt op som pynt.



Jeg lavede en bog, der blev hængt op i vuggestuen.



Jeg havde taget vores kanin Pjuske med over 2 omgange så børnene kunne se ham på tæt hold, røre og holde den :O)



Det var en stor succes, dog var det en udfordring for drengen for neden på billedet, da han ikke var så tryk for kaninen.


VNT faget kan med stor fordel bruges i alle institutioner, da det åbner op for mange oplevelser for og sammen med børnene/bruger


Ingen kommentarer:

Send en kommentar