lørdag den 20. april 2013

Planteholdsopgave




"Plant en pizza"



Så er vi gået i gang med vores planteopgave og mine opgaver er at plante: kartofler, peberfrugt og spiselige blomster. Vores opgave går ud på, at det hele gerne skulle ende med en færdig pizza der indeholde de "ting" som vi planter. Vi dokumenter via vores blogge igennem hele processen. Vi slutter opgave af med at få den pædagogiske og den didaktiske vinkel  med ind over.



Så går jeg igang 


For 1,5 uge siden lagde jeg kartoflerne til spiring.






Sådan ser kartoflerne ud efter 1,5 uge.





De er klar til at blive lagt i jorden

Jeg har hos et plante-center fundet dette sæt til at plante kartofler i.



Det seje ved den er, at jeg hele tiden kan følge processen fra plantning til høstning, da det hele sker i spanden.


3 kartofler kommes ned i spanden

Godt med vand på.


Så er det bare at vente og huske at vande kartoflerne. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar