søndag den 14. april 2013

Ny Biotop






Status på min Biotop den 14-04-2013



Det er søndag, temperaturen er 8 grader - vejret er overskyet og det føles lidt koldt. Jeg spurgte min familie om de vil med ud og se min nye biotop, det var der klart stemning for :O) 


Stedet hedder: 



Det er en lille bådelaug, der ligger tæt ved Starup kirke
http://www.starupsognsbaedelaug.dk/95399396?i=53220197


Man kommer derned via en lille sti bag ved kirken.

Her er meget smukt om sommeren og der er et rigt fugleliv.

Der er høje siv.

Pigerne tog et af sivene for se, hvor dybt der er.

Der var ingen fisk, men det var lige så sjovt at fange tang.

Dette reb så lidt medtaget ud.

Jo, der er lidt dybt.

Vi hørte og så mange fugle.

Der var sandelig også vintergækker.


Min tanke med dette sted, er at få afprøvet lidt forskelligt, med de dyr og planter der er. Og så synes jeg, at det er et smukt sted, der er spændende at følge. Stedet ligger lige ud til Haderslev fjord:




Pigerne havde mange ideer til, hvordan vi kunne lave fælder m.m. så jeg måtte love dem, at de må komme med, når jeg skal derned.






1 kommentar:

  1. Hejsa
    Super med en opdatering - en spændende ny biotop du har valgt. Har du ketcher (fangstnet) mv. til undersøgelse af fjorden. Hvor meget land har du med? Måske du kunne tegne et kort...

    Hvilke aktiviteter skal du mon i gang med på biotopen...?

    Vh Ida

    SvarSlet