torsdag den 3. oktober 2013

Biotop 6 fortsat




Produktion af regnmålere.

Jeg skal bruge en plastflaske og noget tape. Jeg har skåret toppen af og vendt den ned i
flasken for at undgå at vandet fordamper.

Så skal der sættes streger, så jeg kan aflæse hvor meget regn der er kommet.


Her er de 2 stk. regnmålere færdig lavet.

Den ene sætter jeg i urtehaven hjemme hos mig.

regnmåleren set oppe fra.

Her er den anden på min biotop.


Jeg har fundet opskriften på regnmålere her:


http://www.skoven-i-skolen.dk/default.asp?m=17&a=2064#regnmaaler


Min idé med regnmålerne er, at finde ud af, hvor meget regn der kan komme på en uge, og om det er forskellige mængder, når der er 1 km imellem målerne.

I dag var vandet faldet med 0,5 grader, så vandtemp. nu er nede på 11,5 grader.

Fortsættelse følger :O) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar