mandag den 15. juli 2013

Museumopgave

Fortsat



Det som jeg var fascineret af  på en god måde var stole-udstillingen, her var designerne Arne Jacobsen, Finn Juhl og Hans J. Wegner m.fl. repræsenteret. Jeg ejer desværre ikke en stol af de berømte designer, men selve håndværket og kulturhistorien i dem er jeg helt vild med. desuden er stolene utrolig smukke at se på.












I dette rum er kunstneren Nick Cave´s værker udstillet. Et imponerende syn, der lige er ved at tage pusten fra en. 






Nick Cave laver de såkaldte "soundsuits", hvor han bruger et væld af materialer og selvfølgelig håndlavet ned til mindste detalje. 



Et billede med rigtige fugleskeletter. 

En kinesisk kunstner, der har "lavet" sin familie om til kunst.

Helt almindelig vase, var der sørme også ;O).

Og et lidt anderledes maleri.


Et meget speciellet museumsbesøg - hvor vi bagefter fik snakket om, hvad der havde gjort indtryk. Som pædagog/studerende kunne jeg godt finde på at tage en gruppe børn med, men det skal nok være børn på omkring de 8 år, altså de ældste SFO børn, de ville nok kunne få en oplevelse, som de kan bruge til at udtrykke sig kunstnerisk bagefter, med de indtryk som de har erhvervet sig på TRAPHOLT.


Brochure som jeg fik med hjem.





Nu er det med at komme i det kreative hjørne, jeg har fået så mange indtryk samlet, så der må være god grobund for en aktivitet som jeg skal kaste mig over/ud i :O) 


Fortsættelse følger.......













Ingen kommentarer:

Send en kommentar